Subject: FW: Kooskõlastuse taotlus Kose
From: "Annika Matson" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Thu, 31 Jul 2025 11:22:38 +0300

Tere

Palun registreerida mulle menetlemiseks.

Delta viit: 7.1-2/25/9938-1

Annika Matson
peaspetsialist
planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

+372 5462 0384
 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Anti Salura <[email-masked]>
Sent: Thursday, July 31, 2025 10:38 AM
To: Annika Matson <[email-masked]>
Subject: Vs: Kooskõlastuse taotlus Kose

Tere.

Saadan täiendatud projektjoonised.

Lugupidamisega

Anti Salura

Projekteerija/Designer

Corle OÜ                      Tel: +372 5340 3680

Uustalu 2

Kose, EE75101             <mailto:[email-masked]>
[email-masked]

Harjumaa, Estonia      <http://www.corle.ee/> www.corle.ee

Saatja: Annika Matson <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: reede, 27. juuni 2025 16:16
Adressaat: Anti Salura <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Teema: RE: Kooskõlastuse taotlus Kose

Tere

Edastan tähelepanekud sideprojektile riigitee nr 12 km 3,08–3,18 ja km
3,58– 4,45 ja 11122 km 0,00–0,44 teemaal ja tee kaitsevööndis.

1.	Projekti seletuskirja kohaselt on kavandatud sidevõrgu liitumine
ELASA sidekaevu 060K28 (nüüdseks juba olemasolev), kuid asendiplaanil on
antud kaevu vahetuslähedusse kavandatud uue kaevu 060K20 paigaldamine.
Palun korrigeerida asendiplaani ja arvestada olemasoleva sidekaevu
asukohaga.

2.	Kuna sidetrassi ristumine Põllu tn-ga jääb Transpordiameti
liiklussõlmele ja kergliiklustee lähialale, siis palun märkida
asendiplaanile puurimiskaevikud ning kaevikute rajamisel arvestada
Transpordiameti juhendis
<https://www.transpordiamet.ee/sites/default/files/documents/2021-12/noude
d_tehnovorkude_teemaale_kavandamisel_0%20%281%29.pdf> Nõuded tehnovõrkude
teemaale paigaldamise kavandamisel (2018) tabelis 1 toodud nõutud
vahekaugustega. Lisada asendiplaanile viide, et teega ristumisel tagada
sidetrassi minimaalne paigaldussügavus 1,2 m.
3.	Sidetrassi ristumisel Pirita jõega on märgitud, et minimaalne
paigaldussügavus on 1,0 m jõe põhjast, kuid projekti alusplaanil puudub
jõepõhja kõrgusmärk. Palun täiendada.
4.	Sidetrassi ristumisel Jõe tänavaga tagada minimaalne
paigaldussügavus 1,2 m.
5.	Edastada ristlõike joonised multitoru (õhus) ristumisel
riigiteedega.
6.	Korrigeerida riigitee nr 11122 nimetust asendiplaanil. Kasutada
teeregistri põhist tee nimetust 11122 Kose sanatooriumi tee (mitte
katastriüksuse nimetust).
7.	Tagada nõuetekohane õhuliini kõrgus (min 7 m) sõidutee kattest
ristumisel riigiteega nr 11122 km 0,19.
8.	Märkida asendiplaanile olemasolev õhuliini maakasutus ning
sõlmitav maakasutus sh kliendiliinide oma.
9.	Kas Looduse tn ristmikul (riigitee nr 12 km 4,00) riigiteega
ristumisel kinnisel meetodil paigaldamise mõõtkett on üleliigne?
10.	Tingmärkide loendis ei kajastu roosa värvusega liitumispunkti
(LP), on vaid helesinine ja heleroheline. Lisada tingmärkides kõikide
kappide mõõdud.
11.	Asendiplaanile märkida riigitee nr 12 km 4,049 asuva truubi otsast
mööduva sidetrassi rajamiseks avatud kaeviku piirid ning kaeviku kaugus
truubi otsast. Arvestada sidetrassi nõutud vahekaugusega truubi otsast.
12.	Märkida asendiplaanile Kehra mnt 22 kinnistu ees kinnisel meetodil
paigaldatava sidetrassi sügavus.
13.	Palun viia riigitee nr 12 km 4,34 asuv puurimiskaevik kõnnitee
kattest kaugemale (min 3,0 m).
14.	Edastage palun asendiplaani joonised ka .pdf formaadis.
15.	IKÕ plaanid:

*	(Pos 6) on koostatud multitoru (õhus) ristumiseks riigiteega, kuid
projekti asendiplaan antud ristumist ei kajasta.
*	IKÕ plaanide tingmärkides kajasta ainult neid projekteeritud
rajatisi, mis konkreetsel plaanil kajastuvad.

Tulenevalt asjaolust, et oleme muutnud veidi projekti kooskõlastamise
tööprotsessi ning Transpordiameti maade osakond kooskõlastab projektile
lisatud isikliku kasutusõiguse plaanid enne planeerimise osakonna poolt
projektile kooskõlastuse väljastamist, võib isikliku kasutusõiguse
plaanile lisanduda veel märkusi.

16.	Riigitee nr 12 km 4,34 toimub sidetrassi ristumine riigiteega
kinnisel meetodil mitte õhuliinina; km 4,09 ristumist riigiteega
asendiplaanil ei tähelda. Palun korrigeerida seletuskirja punkti 2.4.

Annika Matson
peaspetsialist
planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

+372 5462 0384
 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Anti Salura <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, June 12, 2025 2:06 PM
To: Maanteeameti klienditugi <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Kooskõlastuse taotlus Kose

Tere

 Edastan Teile digitaalselt allkirjastatud projekti muudatuse
kooskõlastamise taotluse.

 Täiendav informatsioon on leitav kirjale lisatud taotluses.

 Lugupidamisega

Anti Salura

Projekteerija/Designer

Corle OÜ                      Tel: +372 5340 3680

Uustalu 2

Kose, EE75101             <mailto:[email-masked]>
[email-masked]

Harjumaa, Estonia      <http://www.corle.ee/> www.corle.ee